Sat: April 10, 2010

I torsdags ställde jag mig och lagade en pannkakssats till fredag morgon. Blev faktiskt riktigt fina pannkakor, det hänger på att smöra ordentligt och ha en bra stekpanna :). På kvällen kom Felicia och Anders, vi spelade gitarr och drack/vin öl, samt sjöng vackra toner, bland annat min låt Paradise som vi har utvecklat till något jag känner är riktigt vackert. Tittade in på Engelska lite senare men där var det enbart tragiskt så vi gick hem var för sig.

Hämtade Tomas på fredagmorgonen och vi åt en pannkaksbrunch, mådde skapligt bra/dåligt efteråt, beror på hur man ser det, gott var det i alla fall! Hade nämligen grädde blandat med nougatsås som fyllning :). Klarade två sen var jag proppmätt.

Åt lunch vid Busåkers gästgiveri, hur jäkla fint och gott som helst, värt. Tomas bjöd :) senare under dagen kom min älskade Felicia, vi köpte varsin korsordstidning och satte oss på Peace and love-cafét som två tanter och löste/drack kaffe/loka. Kristoffer och Anders kom förbi också, så ett tag kändes livet faktiskt fint :) solen sken ute och så. Tränade på kvällen med bra resultat och gjorde en mkt fresh sallad till kvällsmat (vit pasta (hade ingen fullkorn), tonfisk, grön paprika, gurka, körsbärstomater, olivolja, vinäger och kryddor). Mums!

Det visade sig att Tomas skulle få finbesök av Rickard W så jag begav mig hem till Viola (som är Felicias mamma, alltså min moster). Där bröt jag ihop lite pga olika småsaker som sammanstrålar till en livskris, men Felicia måste vara världens finaste kusin för hon fick mig på bra humör igen och fick med mig ut på krogen och bjöd på ett glas vitt. Kände ingen press att jag behövde dricka eller något så det var så skönt. Hade planerat att sova hos Viola men gick hem till ringen igen, så vid halv 2-tiden satt jag, Rickard och Tomas och kollade på en del av Millenium-serien. Sov sedan mycket gott.

Åkte hem till Smedjebacken idag, var skönt. Mamma och William är hemma :) åt en hamburgare med lite wokgrönsaker till lunch, tryckte i mig en bulle efteråt, gott med hembakt av världens bästa mamma, lördagsmys. Ikväll ska vi åka till mormor och hälsa på, blir fint att se henne igen, hoppas vi stannar lagom tid. Imorgon firar ju jag och min boyfriend som sagt ett år, får väl se hur dagen blir, dagen spelar väl egentligen inte så stor roll, mer att vi älskar varann.

Mikaela beskrev det som en post-Mexicokris jag har nu och det kan mycket väl stämma. Hade en underbar tid där och mening/mål med tillvaron, sen tog det så abrupt slut när jag kom hem (samma skit). Hoppas verkligen på ett assistent-jobb nu, utan förväntningar, jag är i alla fall glad över att så många människor älskar mig, det har jag väl kommit fram till efter två dagar med sporadiska gråtattacker. Men man måste ju få gråta ibland, eller hur, det är ju skönt och rensar bort skiten man har inom sig. Känner mig på lite bättre humör idag, planerar att eventuellt åka ner till Rickard i värmland snart, bara för att det är opretentiöst, ute i skogen, lugnt och skönt.

Nu blev det här ett väldigt långt blogginlägg! Grattis säger jag till er som har tagit er ända hit, ni har vunnit en fika med mig som ni får stå för själva, jag träffar gärna de som vill och har tid och lust ;).


Hejs :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hasse

Jag har känt på mig och vetat att du inte mår bra, men jag har haft jättesvårt att veta hur jag ska vara eller vad jag ska säga. Så att jag varit tyst beror inte på att jag inte brytt mig, bara så du vet. Men du kan höra av dig anytime, de vet du.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback