Sat: April 17, 2010

Sista drömmen jag hade inatt var helt galen..

jag drömde att jag gick in på en Icabutik efter nån gudstjänst i Borlänge där mamma, mormor och Eva satt. En som heter Sara som är född 90, manipulerade mig till att öppna de ena och de andra stora godisförpackningarna och bakverken, bland annat ett fett jävla chokladhopprep som hon började hoppa med, jag stoppade godis i fickan och hällde upp i stora skålar inne på Ica, såna porslinskålar vi har sallad i hemma.

När hon såg att jag gjorde som hon, så sa hon "ska inte vi handla godis för alla dina pengar.. dina 3900 kronor i sparpengar?" "Inte en chans!" sa jag då och blev arg för att hon var ful och dum.

Efter ett litet tag fortsatte jag turnén på egen hand, och då kom två rödklädda i ica-personalen, tog mig i armarna och sa "kan du följa med här, vi ska skriva på lite papper och polisanmäla dig", förstod att jag hamnat i kameran. Och jag blev skiträdd.. jag bara "men nej ni förstår inte. alltså jag ville bara provsmaka godis, för jag ska handla godis för 3800 kronor. och då ville jag liksom bara veta vad jag skulle handla! alltså känner ni inte igen mig? jag har varit i mexico och varit med i tidningen, jag skulle aldrig snatta, alla vet ju vem jag är.". Då la hon i personalen huvudet på sned och liksom.. 3800 kronor? Åhh, sa hon..

Sen sa hon "hur känns det nu då? efter alla betoningar?" (hon menade att jag verkligen hade betonat att jag skulle handla godis för så mycket och inte ville snatta). Och så gick Anki förbi, min gamla dramapedagog på gymnasiet, hon som frågat mig om jag är en "duktig flicka", ja nu såg hon väl vad jag hade förvandlats till.

I alla fall fick jag gå till "polisstationen" som bara var typ ett rum med andra "fångar" i och en tv som stod på, och så frågade jag en tjock tjej som satt där inne "hur länge måste man vänta på att få komma in och skriva på papper?" "En och en halv timme" sa hon, jag bara neej, jag kan inte vänta så länge! Så jag sprang ut därifrån och kom ut till typ landskap liknande Irans, samt två andra i icapersonalen som satt och solade (en heter Veronica och finns på riktigt, varför drömmer jag om henne?" "Hejdå" sa dom och vinkade i alla fall.

Tog mig tillbaka till Ica-butiken i alla fall och där var Sofie Jansson, jag bara "Har dom tagit Sara K?" hon bara "nej jag vet inte". Och sen hittade jag ett schampo jag skulle köpa, L'oreals Elvital, den röda, sen vaknade jag.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback