Sat: April 24, 2010

Time for some bloggiN'.

Gårdagen var mysig. Vi åkte och bytte en sträng på min gitarr efter en ganska klen lunch på pasta och tomatsås. Sedan bakade vi vårat supergoda bröd (eller jag i alla fall, Tomas fick diska efteråt), blev supergott, slappade lite och åkte till Täkt på kvällen. Där väntade Björn. Anders & Felicia var och handlade. Finmat skulle det visa sig! Gratäng och fläskfilé samt en supergod grekisk sallad utan oliver. Vi hade roligt både medan vi lagade maten, medan vi åt den, och efter att vi ätit upp den.

Björn var på G och jag som hade bestämt mig för att vara nykter och köra hem Tomas på kvällen eftersom han skulle jobba idag, blev efter väldigt lite övertalning berusad. Nåväl, god mat, sen kom Col utjoggande, duktigt av honom. Trevligt med utökat sällskap :) det spelades gitarr, filosoferades över en del saker som religion och annat, sen fick jag hicka och la mig i soffan. Felicia snabbt där till min hjälp, drick lite öl sa hon, sen sväljer du tre gånger utan att andas. Försökte. Men så andas du ändå suckade hon, gör om det, och jag gjorde om det några gånger. Sista gången när jag hade öl i käften sa hon annars får jag ta fram pepparmyntsoljan, då brast det och jag sprayade öl genom munnen över hela mina byxor. Hickan borta!

Haha, sjukt kul. Men jag är inte stolt över mig själv, att det var ännu en helg i ordningen som jag druckit. När ska jag någonsin vara nykter?
Idag mår jag lite halvbra, inga problem med maten i alla fall, åt gröt och ägg till frukost. Suttit och kikat på lite Debatt på SVTplay, ingen annan aktivitet. Har planerat in någon form av promenad under dagen eftersom solen skiner, måste bara sova av mig den här äckelkänslan.
På måndag ska jag fika med Saga, tisdag kommer Kioskisen upp, Torsdag ska jag fika med Alicia och Torsdag em kommer Emelie. WihhhhoooU!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback