Thu: April 8, 2010

Ska nog göra som Simon; sätta mig bakom soffan och be till Gud att jag får ett jobb. (Han bad att mamma skulle få ett när vi var mindre..). Idag har jag i alla fall åkt runt och försökt få tag i ett. Började på Stugknuten, där blev det nit. Sen tänkte jag dra in på Olivia Assistans men det blev ändrade planer. Ringde både VH assistans och Omtanken Dalarna, varav de senare verkade vara i behov av vikarier. Jag hoppas min meritlista håller.. lite crazy work bland de störda på NBK sjukhem, samt de fyra veckorna i Mexico.

Får ont i magen när jag tänker på hur mycket pengar alla har. Sparkonton, fonder, pengar som rullar in varje månad, julklappspengar från mormor, farmor och fan och hans moster. Själv har jag levt på 2000-3000 kronor i månaden i ett år och tre månader. Samma som en student, jag vet, skillnaden är att jag inte haft något mål med mitt liv så det har liksom inte varit till någon nytta. Hoppas till sommaren, annars kommer jag fan gå under. Jag vill också känna att jag klarar något.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla

Kan säga att jag har mina lånade studiemedel, inte ett öre mer. Andra har typ tiotalstusen i fonder, sparade pengar. Jag lever på pengar jag måste betala tillbaka och vet fortfarande inte vad jag vill göra med mitt liv. Men jag hoppas att det löser sig på något sätt. Att jag växer in i rollen som mig själv, att jag finner vad jag ska göra. Vad jag är bra på. Just nu vet jag ingenting, men jag försöker att inte hetsa över det. Men just nu har jag inte heller något mål med mitt liv, mer än försöka skaffa mig en utbildning, en examen och bli något. Så får vi se vad som händer sedan. Tjusningen med livet är att vad som helst kan hända.

Postat av: Sara

Det är skönt att man inte är ensam i sin sits i alla fall. Det är man ju aldrig. :) Det viktigaste är väl i alla fall att göra NÅGOT. Sen vad det blir.. alltid lär man sig något. Men att sitta i samma soffa jämt, utan hopp, något, det får aldrig bli så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback