Sat: April 24, 2010

Have been tjockinG all day long. Nädå men åt gröt och ägg till frukost, fullkornspasta med ägg och rödlök till lunch, fil och frukt till kvällsmat. Så då tänkte jag att jag gott och väl fick tjocka i mig nåt gott till kvällen, vilket blev cheesecake och chips. Gott det!

Tog mig även en Lång i det fina vädret idag (istället för att ta sig en Kall (öl) kan man ta sig en Lång promenad istället;) gick runt älven i solen, fick bevittna rapegame mellan två kanadagäss, flåsade i uppförsbackarna och trixade mig fram genom lite obeträdd mark. Njöt av solskenet och friskluften och tänkte att nästa gång jag går promenad ska jag vara glad och trevlig och hälsa på folk som också är ute och går.

Var rejält trött när jag kom in och tror jag drog på mig feber. Lyckades i alla fall agera hemmafru och ordnade ris med panerad fisk till Tomas när han kom hem från jobbet, eftersom han jämt är så snäll och fin och har tålamod med mig. Efter det var jag helt slut, la mig på sängen efter att jag inmundigat ipren, Tomas drog ner persiennerna och jag somnade. Vaknade upp totalutvilad, vi gick till konsum och handlade flottet och tittade på Millenium och ja, nu sitter jag här. :)

Morgondagen ska ägnas åt promenad igen tror jag. Möjligt är också att jag kanske istället stannar inne, gör ingenting ett tag för att sedan vila på det. Tomas tycker jag är duktig som har börjat vila lite mer, jag som stressade satan först när vi träffades (gick upp 06-07 fastän jag inte behövde och var orolig/spänd större delen av dagarna). Lite annorlunda nu. Varför fan ska man stressa sönder sig..?

Saker jag är glad över nu:
- jag ska på sommarjobbsintervju om 9 dagar vilket innebär att jag kanske får jobb och erfarenhet.
- dagarna är ljusare, längre och härligare. sinnet följer med.
- jag har en otroligt fin vän som heter Saga.
- magen har lugnat ned sig och gör inte lika ont längre.
- jag väger ca 60 kg för första gången i mitt liv och trivs bra med mig själv och min kropp.
- jag är kär, trots att situationen har tett sig så att min pojkvän och jag har tvingats se varandra lite mer än normalt det senaste året pga min livssituation.
- jag har varit i Mexico två gånger under längre perioder sedan jag tog studenten.
- jag pratar flytande spanska.
- jag fick kaffe och cheesecake på kvällen.
- jag har ett par otroligt sköna löparskor i märket Nike som inte har blivit utslitna än.
- jag har ett gymkort som utnyttjas, gäller ända fram till september och på något vis kommer det att bli betalt, garanterat, eftersom det är en relativt låg kostnad.
- den 21 och 22 maj ska jag spela inför folk igen och jag tror jag kommer vara skitsnygg då.
- jag läste i ett gammalt dagboksblock på eftermiddagen och noterade att jag tänkte Alldeles För Mycket och invecklat förut, nu tänker jag ca 100% mindre och mår därmed mycket bättre
- nästa lördag är det grillkväll och jag förväntar mig att i princip alla mina närmaste då kommer att vara Där
- jag ska föreläsa under peace and love, får gratis inträde och förhoppningsvis träffa Nour el Refai vilket är en kvinna jag beundrar mycket
- jag har lärt mig om mat och hälsa och kommer lära så länge jag lever, vilket förhoppningsvis leder till ett friskt och bra liv
- jag har en pojkvän som älskar mig i ur och skur och uppmuntrar mig till att göra saker på egen hand
- slutligen har jag två små bröder som jag älskar skitmegamycket, jämt när jag tänker på William blir jag alldeles varm i hjärtat, han är som en lillebror för mig, eller eh, ja. :D

Det är vad jag är glad över, och tanken på att jag ska klara mig på existensminimum i tre månader, det rör mig inte i ryggen när jag tänker på allt detta. För idag sa Tomas ännu en gång att jag inte står i skuld till honom, att han gärna betalar mat, för att han tycker om mig och mår bra av mig. Skönt...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback