Mon: Feb. 8, 2010

Nu tog jag ingen bild på hela arrangemanget, men jag har precis ätit den godaste pastasalladen någonsin efter att jag tränat. (Körde en halvtimme intensivt på crosstrainern förresten och gick en promenad på 20 min).
Detta hade jag i min sallad:

Willys fullkornspasta (tagliatelle, bryt sönder den när du har i den i vattnet)
Eko-kidneybönor
Tomat
Rödlök
Isbergssallad
Vinäger
Olivolja
Örtsalt
Svartpeppar

Samt ett kokt ägg vid sidan av.

Dressingen bestod av normal gräddfil, fet majonnäs, mycket vitlök och örtsalt. Det räcker bra med en halv deciliter dressing per person.

Det bästa med den här maten är att den är sjukt god med alla intensiva smaker (rödlöken, vinägern, tomaten) och att man kan äta hur mycket som helst av det. Kall pasta har lägre GI-värde också, fullkorn på det och i could never resist it :) Ägget ger bra fett och protein, bönorna lite protein, fibrer och mineraler, pastan är bra återhämtning för den som tränar. Sur vinäger sänker också GI och majonnäs är bra för själen bara för att det är så sjukt gott ;)

Drick ett glas apelsinjuice till så får ni ut maximal njutning, med risk för att ni inte kan sluta äta.

Kan medge att såna här sallader kanske inte håller för studentbudgetar, men på willys kan man faktiskt handla billigt och bra :). Och det går bra med rapsolja istället för olivolja, citron istället för vinäger, yoghurt istället för gräddfil och så vidare. Bara att experimentera på.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback