Tis: Feb. 16, 2010

Jag bor alltså hos en 70-årig tant i övre medelklassen. Hon bor sjukt fint, enkelt men fint, för att vara mexikan och har nog fått ett arv av sin döde make.

Igår var det ett litet kalas här för Renée, som egentligen skulle hämtat mig på flygplatsen men en annan kille kom istället. Det visade sig att han har tight kontakt med Leopoldine, som är min huvudkoordinator, och även tanten. I alla fall kom han med hans tjej Ania och båda är sjukt trevliga. De tog med mig och köpte ett mexikanskt chip till mobilen, ett sådant jag hade förra gången. Nu kan jag både smsa och ringa mina vänner mexikanerna, känns toppen :)

Båda intygade även att vill jag hitta på något så är det bara att höra av sig. De är 29/25 år men är sjukt slappa och inte alls sådär vuxna som de flesta nordbor känner att de måste bli så tidigt.

Gick och la mig tidigt igår, 20.30, jätteskönt. Det är det bästa sättet att behålla fokus och inte tänka på hemma - sova ordentligt. Berodde också på att jag fick en allergisk reaktion i ansiktet som inte var kul. Jag körde på lite fjäderlätt nagelberöring (det funkar jättebra när det kliar) och då lugnade både jag och reaktionen ner mig/sig. Har inga allergitabletter med mig, faktum är att jag inte använt såna på flera år, ibland kanske det skulle vara bra.

Nu har jag vaknat, lagat mig själv två quesadillas med ost, avocado och stark salsa, pulverkaffe tyvärr (de flesta mexikaner dricker sånt). Väntar på att Maria Luisa (det inneboende hembiträdet som också jobbar med barnen) ska ta med mig till barnhemmet om en halvtimme.

Zabdi hörde av sig, han hade blivit kär, vad kul ^^. Han skrev att han kunde komma till Guadalajara, om han inte gör det så åker jag nog till Mexico City om 2-3 veckor.

Aktuell prognos här är 12°c, kommer bli varmare under dagen. Hoppas ni har en fin dag :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback