Sat: Jan. 2, 2010

Jobbar inte förrän den 13 januari nästa gång vilket innebär tid för vila, detoxande och att göra färdigt tentan. Åkte och handlade frukt, juice, grönsaker, avocado och grönt mullbärste igår, känns bra och skönt. Har dock oroat mig lite för att vara utan salt i tio dagar, kommer nog bli jobbigt :/ men det är ju det jobbiga man måste ta tag i så.. har verkligen börjat salta överdrivet mycket senaste tiden och det är inte bra.

Hittade i alla fall en snäll sida som sa att jag fick ha lite tillbehör i detoxandet om jag ville, typ som soltorkade tomater, dijonsenap (mums!), soja (jag tvivlar, innehåller ju en massa socker), tomatpuré, örtsalt (i lagom mängd), vinäger och olivolja. Detta kommer jag använda mig friskt utav. Sen stod det även tofu, fetaost och chevreost men det känns inte överdrivet bra om man vill slagga ur kroppen, som jag vill.

Har mina idéer, man kan nog mixa ganska goda grönsaksjuicer på det här. Om jag någon dag skulle bli ledsen och hungrig så tänkte jag att man kan göra en varm smakrik soppa, det borde göra susen :). Vad jag än känner så tänker jag vara bestämd på att det ska vara tillrett i mixern i alla fall, så att det blir lättsmält.

Ikväll är vi bjudna på en liten "sittning" hemma hos Tomas föräldrar, hans pappa fyllde 67 igår. Terese och hennes nya kille kommer, ska bli kul att träffa honom, han är från Ecuador! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback