Sun: Jan. 24, 2010

Sprang 40 min och gick 20 min på gymmet. Trodde jag skulle få lite mer energi men det blev inte så. Kom hem och lagade fisk.

Blir så arg över debatten om senaste P3-guld galan som omtalats som en "grabbfest" i år (manliga programledare, manliga nominationer, manliga pris). Någon kvinna som kallar sig Quetzala Blanco och är nöjeschef på någon internetsite uttrycker sig väldigt fint - "Men vadå, spelar roll om killarna är bättre 1, 5 eller 30 år. Det är väl skitsamma."

Det finns en rad brudar som har gjort asschyst musik 2009. P3 har ett ansvar vad gäller jämställdhetsarbete for god sake! Dom kan tänka ännu hårdare kring val av programledare, dom kan vinkla upp kvinnor som gjort musikaliska insatser, lobba hårdare helt enkelt. Hon har kanske aldrig försökt sig på att göra musik själv, den där nöjeschefen.

Jag själv tycker att studiefrämjandets musikmiljö är alldeles för grabbig. Visst att det är hård musik som står på replistorna; metal, grunge, hårdrock, punk och så, men det är ju bara killar också. Nyöppnade musikhuset i Ludvika har 14 band som repar varav ETT är ett "tjej"band.

Nej jag blir trött. Vill bara hem och krama min mamma och William. Nerver :(

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: shirin

Men varför fokusera på kön...fokusera på musiken istället


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback