Onsdag, 23 juni 2010

Gårdagskvällen var riktigt mysig, efter att sista vm-matchen slutat runt 22.15 hörde Col av sig och vi åkte till Skräddarbacken på lite spontanbesök. Klockan hann bli 02.30 innan vi drog därifrån :)
Pratade om många intressanta saker, livet i stort och resor och förhållanden. Jag blir mer och mer säker på att jag måste våga göra mina galna saker nu, och inte hållas tillbaks av mitt förhållande. Jag tror jag vet att Tomas tycker likadant.
Inte försöka planera upp livet utan ta saker mer som de kommer, det blir nästan ändå aldrig som man planerat.

Just nu känner jag hur jag längtar så enormt mycket ned till Mexico. Behöver nästan inte ens dra i lite trådar, utan vill jag komma ned dit när vintermörkret faller på, så kan jag säga att jag nästan vet att jag har boende och sysselsättning.
Igår när jag gjorde klart filmen kände jag hur mycket jag längtar efter mina barn där nere. Hur roligt det vore att få följa dom under livets gång, oavsett hur långt det blir. Lite längre och lite mer. Lära mig mer om dom och deras sjukdomar. Det är unika möjligheter jag har om jag vill, så varför tar jag inte chansen och gör det? Bor där ett tag. Ser till att fixa det där högskolebetyget i spanska. Kommer ut och växer som människa.
Behöver inte ens betala volontäravgift, bara flygbiljetterna och uppehället. Det kan ju gå.

Det som är skönt är att jag känner att jag inte har bråttom. Möjligheten ligger och väntar.

Har iaf tagit åt mig mer jobb under P&L. Känner att pengarna är mer värda än möjligheten att se John Fogerty på 2 kilometers håll. Ska i alla fall gå på fredagkvällen då jag är ledig, sen blir det full rulle med jobb.

Idag ska vi städa och ikväll kommer eventuellt Elin hit på besök :) det känns roligt att jag verkligen vill att dom ska hänga med varandra, konstigt hur man kan ändra sig men jag kanske har mognat. Sen börjar jag känna att jag verkligen vill att han ska ha tjejkompisar. För visst är jag tjej, men jag tror han kan lära sig mycket av andra tjejer med.
Saker som gör att vårat förhållande blir bättre.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback