Mon: Mars 1, 2010

Så.. nu kommer lite bilder! Även gårdagen var fin. Härligt att träffa familjen igen, morbrorn, som jag och Zabdi bodde hos första tiden i MC. Resten av dagen spenderade jag med Lilian i centrum, har saknat både henne och staden. Gick förbi Bellas Artes, Azulejos, centro histórico, och så vidare, tog en kaffe och en avocado-cocktail (!).

Åkte 23.55 från MC, var framme 06-tiden i Guadalajara. Hade ingen lust att betala taxi, så jag bestämde mig för att försöka hitta därifrån via bussarna. Ooh! Jag är fan modigare här än i Stockholm. Nä, men efter lite runtfrågande och ca 1½ timmes trång bussfärd kom jag äntligen till trakter jag kände igen.

Hade ingen ork att gå till barnhemmet eftersom natten spenderades på en buss, så jag tog ledigt idag. Nya tag imorgon!

Måste bara berätta allt gottigt jag ätit i helgen:
Säkert 10 små tacos med chorizo/annat kött och olika sorters färskmixade salsa utan smakförstärkare, lime, guacamole, yoghurtglass med citronkräm och yoghurtpuffar, en churro fylld med kolasås, avocadococktail, frukt och världens största äggfrukost. Gissa om jag känner mig nöjd! Måndag-fredag blir det nog mycket promenader, känner att jag behöver smälta allt det här ;)







Drömde förresten en hemsk dröm på morgonkvisten. Tomas kom och hämtade mig på busstationen i Guadalajara, han var klädd i frack och det spelades någon sorts gåtfull sorglig melodi. Fick lov att springa runt och leta efter hans bil på parkeringen, och när jag kom fram så grät han. Jag blev ganska förvånad eftersom jag var halvt som halvt vaken och inte fattade varför han var ledsen. Så jag frågade vad som var fel, fastän jag kände i maggropen vad det handlade om. Till slut frågade jag "vill du inte vara tillsammans med mig mer, är det det?" och han sa ja, att han kommit på det under tiden jag varit borta, men att vi väl kunde vara vänner?

Shit, hela mitt liv gick i spillror i drömmen, dessutom vaknade jag i drömmen och berättade för Tomas vad jag drömt, då sa han att det var en sanndröm.

Tänk vad man bara tar saker för givet: att dina vänner alltid kommer finnas där, att du alltid kommer vara med din pojkvän, att livet alltid kommer vara såhär bra.
Man får vara tacksam för vad man har och sköta om det på allra bästa sätt, aldrig glömma att saker kan förändras.

Nu är det förresten 1 mars, vilket betyder att jag spenderat 15 dagar här och åker hem om 23 dagar!

Älskar dig Tomas :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback