Söndag 30 maj, 2010

Gårdagens leda botades idag av en solig morgon. Mitra ringde, så vi sågs på kupolen för en fika, som slutade i att jag köpte donkenkaffe och åt banan och Mitra mumsade glass. Stötte på Denice och Emelie också som körde en lika slapp söndag som vi, så vi satt och snackade i solen ett tag innan det var dags för Mitra att bege sig hem till Uppsala igen. Jag vandrade vidare hem till Kristoffer där det bjöds på kaffe och trevligt sällskap, kunde inte fått ett bättre avslut på förmiddagen.

Hade ju lovat mig själv att jag skulle jobba lite på föredragsfilmen om Mexico så det har jag precis suttit en timme med. Skulle ju kunna bli klockrent, bara det att jag vill ha musik till filmen, och då blir det att kosta massa STIMpengar för P&L. Men jag tror det blir bra tillslut, jag och Windows Movie maker kommer hyfsat bra överens och jag har även skrivit de första orden på det muntliga jag ska göra. Nervöst! Men det blir kul. Tänkte bara dra det grundläggande om barnhemmet, hur jag upplevde det och låta publiken få fråga om resten. Inga höga krav så bire bra :)

Ingen Wallander ikväll, så jäkla tråkigt :(. IMORGON BÖRJAR JAG JOBBA! Härligt!

Förresten goda nyheter inför hösten. I väntan på dietistprogrammet (januari 2011) blir jag kvar i Borlänge även i höst, har sökt Spanska 1. Och Frida har all litteratur! Perfekt, för det hade jag oroat mig över lite, var sånt strul sist jag skulle få tag i allt. Nu kommer jag förhoppningsvis kunna läsa den kursen och lära mig mucho más! Kul, kul :) Kanske extraknäcka lite inom vården också, om det hinns med.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback