Söndag 5 september

7.40 åkte vi från Smedjebacken, hade mamma, William och Simon med i bagaget. Var framme på en knapp timme och därmed hade jag god tid på mig att hitta i högskolan.

Vi var ca 9 elever, många av oss som bott/vistats i spansktalande länder en längre period. Även en svensk chilenare som kom hit till Sverige som flyktingbarn för 25 år sen :) hur skön som helst.
Jag vet inte vad det är men jag känner mig mer avslappnad i min person när jag pratar spanska än svenska ?!
Först hade vi lektion i Muntlig språkfärdighet/fonetik med Magda, chilenska, och sedan Grammatik med Eva-Lott. Båda två jättebra lärare om än vitt skilda varandra. Det gick jättebra för mig hela dagen, den här kursen kommer bli jättekul :)

Hade en liten lunchrast mellan 13-14 där jag och familjen skulle försöka hitta någonstans att äta, det slutade mest i en astrött och grinig William så jag blev lite stressad.

Åkte hem själv (de andra tog tåget tidigare) vid halv 6, körde antagligen 100km/h för fort, jag var så trött. När jag kom hem till Borlänge igen tog jag mig några välförtjänta shots, så lagade vi spagetti med baconröra, flott men gott. Sen försökte jag göra hemmagjord kolasås till glassen men det blev knäck istället ^^.

Nu har jag ätit överbliven pastasallad och knäck till frukost, det fick mig inte mer motiverad att gå och träna kan jag säga.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback