Torsdag 2 september

Idag är jag glad! :) Jag vaknade 06.30, åt en god frukost, och gick senare ut på en underbar höstig promenad.

Hade Lars Winnerbäck i öronen och är det inte perfekt höstmusik? :) Kändes som jag flög fram! Lungorna renades från massa gammalt och in kom ny, fräsch, syrerik luft..

När jag kom hem läste jag lite i boken Det liv du kan rädda av Peter Singer, en bok om etiska val. Främst när det gäller oss som bor i rika länder vs de 18 miljoner barn och människor som dör varje år av extrem fattigdom. Den ingår i kurslitteraturen och jag är glad att jag läser den! Förhoppningsvis kan jag börja göra lite andra val efter det.

Det är något i min luft, något pirr i min kropp som jag inte känt på länge.. jag tror att det hör samman med det där blogginlägget för någon dag sen. Om att jag Väljer Optimism, att jag vågar hoppas och tro!

Inget sker på en handvändning, förutom beslutet att börja våga..

Kollade även upp vad Toyotan drar inför lördag. Resan till Västerås kommer gå på ca 230 kr t/r, vilket var mindre än jag befarade, känns skönt! :)

Idag jobbar Tomas och jag ska ägna dagen åt läsning, träning och bara alltmänt måbramys :)

 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback