Fri: April 16, 2010

Har varit en superfin fantastisk dag. :) Jag och Tomas åkte bort till Felicia vid 13-tiden eftersom vi skulle plocka upp dom och åka och repa i Ludvika. Anders dröjde lite, för han var iväg och skaffade ramar till sina konstverk han ska ställa ut på P&L-cafét, så vi satt och softade i solen medans vi väntade.
Till slut kom han, visade upp sina fina verk, och vi begav oss senare mot Joppi :) var ett härligt rep idag och jag älskar att spela med båda två, fint och kul att ha både Felicia och Tomas med också, som varvade korsordet med att brygga kaffe åt oss och vara lite musikkritiker.. är det inte fint att ha såna partners så säg? Älska livet alltså!

Så efter 2 timmars intensivt rep, lite dampryck och ganska mycket garvande åt vi en pizza eftersom vi var helt slutkörda och det var fredag, softade jag gött med. Anders sjöng "It's been hurting allt the way with you my Johan --- we've been through all this before" osv i bilen hem, Felicia härmade den ena och andra så perfekt, jag stammade fram till Björn att jag skulle in på systemet ikväll, och sagt och gjort, drog in på sysse när vi var tillbaks i Borlänge och köpte två flaskor vitt varav en som jag nu har öppnat och sitter och njuter av. Helgvinet har blivit något återkommande, säkert för att det är billigare på systemet, har aldrig varit något större fan av att ruinera mig på krogen..

Sammanfattningsvis är det så himla roligt att spela i "band" eller att bli kompad som vi kallar det, känner mig så mycket gladare och säkrare när jag slipper vara själv på scenen, allt bara känns bättre. Dessutom är vi som en liten familj och jag kan inte tänka mig att spela själv igen (men såklart kommer jag att göra det, också). Får se om jag orkar knalla iväg till det lilla kärleksparet ikväll och förgylla tillvaron med mitt alkoholpåverkade sinne, kanske väntar in Tomas så att jag får åka bil istället. :)

Kärlek!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback