Sun: Jan. 10, 2010

Bowlingen igår var jättemysig :) Elin var jättetrevlig och jävla duktig på att göra strike! Har skjutsat Tomas till jobbet, traskat en timme på gymmet med Bright Eyes - Classic cars i öronen bland annat, frågat min "studioman" ifall jag kan ansluta mig till glashuset och ätit lunch..
Den blev god som fasen: tonfisk, paprika, färska champinjoner, inlagd kronärtskocka, sockerärter och någon kall wokröra på basilika och chili.
Ser ut som fan här i lägenheten och jag bara slöar under en filt.. ska väl ta tag i städandet när jag smält maten lite, just nu är det bara så jäkla njutningsfullt ^^

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: SHirin

INgemar gjorde en helt otroligt god varm potatissallad häromdagen! Det ska vara kött till, men vi hade lax istället:



600 g rostbiff i bit

1 msk smör

3-5 krm salt

1/2 krm svartpeppar



Dressing:

1 tsk fransk senap

1 msk sherryvinäger

1 tsk flytande honung

1 dl mild olivolja

1 krm salt

nymalen svartpeppar



Potatissallad:

400 g tvättad delikatesspotatis

1 stor morot, i bitar

1-2 msk olja

2-3 krm salt

1/2 krm peppar

1 liten röd lök, i tunna skivor

1 liten silverlök, i tunna skivor

3 salladslökar i tunna skivor

6 rädisor, skivade

1 dl salladskapris utan stjälkar

1 romansalladshuvud

2 dl rucolasallad

1 dl sockerärtor, förvällda

Postat av: Sara

Fan, det lät jäkligt gott. Det ska jag också prova mig på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback