Hoppas med mig

Fipplar.

Snabba lösningar som behövs för tillfället, det är okej.
Prio 1: fixa skolan.
Prio 2: Fixa lägenhet i Borlänge (snudd på delad plats med skolan..)
Prio 3: Få information och fixa praktiska saker inför vårterminen.

Jag säger som det är: jag orkar inte. Ingenting. Vill bara ha ett jobb att gå till och tjäna pengar. Snabba lösningar som sagt. Hittade en snabb lösning igår. När det handlar om mig så måste jag göra saker utan att tänka. Tänker jag för mycket, tänker jag sönder.

Jag förstår om ni blir förvirrade av mig, för jag är en förvirrad och förvirrande person. Har som sagt ingen koll på mig själv och ändrar mig varje dag. Om vem jag är, vad jag ska utbilda mig till, vad jag tycker om och inte. Jag längtar efter att sluta försöka identifiera mig i andra, andras åsiker och vad andra tycker. Vad andra har för bild av mig och vad det ska bli av mig. Det måste jag ju komma på själv.

Så jag håller på och fixar ansökan till Processteknikerutbildning i Avesta som startar i vår.
Det är en snabb utbildning som ger jobb.
Kanske precis vad jag behöver. Något ganska specifikt. Något utanför akademin. Något som inte handlar lika så mycket om intellekt och pretentioner. Ett jobb jag kan gå till utan att behöva identifiera mig i det.  Jag går till jobbet. Jag är en person.

Jag behöver sluta tänka och fundera och analysera sönder.

Så nu hoppas jag att jag kommer in i vår.
Det här kan jag säga: hoppas med mig!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback