Söndag 5 september

Har ju som sagt börjat ta tag i min framtid.
Dietist ligger och skvalpar tryggt i bakhuvudet som det gjort i något år nu.

I övrigt så.

Språkvetarprogrammet som är nystartat i Uppsala verkar SJUKT roligt. Man kan bli copywriter, tolk, journalist, översättare, redaktör osv. Nackdelen är också att det är SJUKT populärt. Anledningen är delvis för att dom ersatt journalistprogrammet med detta, och tagit bort arbetslivserfarenhetkravet.

Jag blir SJUKT sugen.
Inte på att bli journalist utan på att bli en riktig jäkla språkvetare i spanska.

Just nu har jag i poäng: 19,4 + 1,75= 21,15 i snitt just för den områdesbehörigheten.
I höst låg lägsta antagningspoäng för språkvetarprogrammet efter urval 2 på.. 21,80p.

Vid första anblick kommer jag inte in.
MEN.

Här kommer det viktiga men'et.

Jag läste utökat program på gymnasiet - läste till spanska steg 3, 4 och 5. Sista steget kom inte med i betyget. Om skolan hade gjort rätt, hade de informerat mig om att jag fick välja själv vilka kurser jag ville räkna med i slutbetyget!

Språkkurserna är ju av betydande art med tanke på f*ttregeringen som förespråkar elitism.

Så ponera att rektorn läser mitt arga mejl jag skickat, blir kallsvettig och inser att jag har rätt.. ändrar, tar bort en annan kurs och lägger dit Spanska steg 5. Då har jag ytterligare 0,5 meritpoäng.

Ponera också att jag läser in Svenska C i höst. 0,25 extra i meritpoäng.

19,4 + 2,5 = 21,90.

Det kittlar lite i byxan. ^^

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback