Torsdag 2 september

I övermorgon är det dags för upprop på spanskakursen. Ser fram emot att köra till Västerås och ska bränna ut en skiva med lite bra låtar. Egentligen är jag lite nervös att hitta inne i stan, men det ska nog gå bra. Ska bli spännande att se vad det är för folk som ska läsa kursen och vilken nivå de ligger på språkmässigt, förhoppningsvis är det sköna klasskamrater som man kan hjälpas åt med :). Att börja prata spanska igen kommer nog kännas konstigt men vet att det kommer flyta på!
På hemvägen ska jag försöka stanna till i Sala och fika med Linnéa, uppdateras lite och se vad som har hänt, är skamligt nog ett år sedan ^^.

Har börjat se över det där med boende till januari (yep, jag ska plugga på Uppsala Uni, det visar sig vad det blir). På Studentstaden/Dombron har jag 877 poäng vilket motsvarar ungefär 2½ år i bostadskö på studentrum. Hoppas på att det kommer räcka till en liten etta i alla fall. I annat fall får jag hysa in mig hos Linn, eller hennes mamma kanske, till en början, tills jag får tag i bostad :). Tills dess har jag förtjänat ihop 8 poäng, vilket innebär att jag kan börja låna.

Det är dags för ett uppbrott här och nystart på annan plats. Det jag ser mest fram emot är nog nya människor, eget ställe <3 och massa mer valmöjligheter på det man kallar fritiden. I Uppsala bor det mycket fina människor dessutom :)...
Längtar.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Matilda

Vad stark du är som tar det beslutet att plugga i Uppsala, you go girl :)

Postat av: Sara

Tack Matilda, det värmer! Känner verkligen hur mycket det är dags trots att livet i Borlänge är rätt okej. Man ska alltid unna sig det bästa! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback