Laura Veirs - July Flame

Kan inte förställa mig, kan inte låtsas.
Att jag inte är en människa som älskar, älskar mycket, för mycket.

Pratade med din mamma idag,
jag skrev att jag kommer sakna dem
att vi inte kommer ses på ett tag.
Hon ringde upp.
Det blev tyst i slutet,
trodde linjen bröts, sa något mer för att se om hon var där
hon grät, jag blev förvånad, chockad.
Jag grät inte jag, har gråtit så många tårar.

Men hon var ändå bandet till dig
kanske kommer hon fortsätta vara,
eftersom du inte kan älska
eller åtminstone inte visa
det är därför vi sitter på olika håll

Jag vet att du inte kan visa att du älskar,
därför älskar jag mer
vill inte ha din tacksamhet, du kan bara vara tyst om du vill

jag kan älska muren, tystnaden
den blir mig själv,
en spegling av mig själv
där jag ser att jag älskar.

För om jag inte älskar, vad är jag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0