Längesen

Längesen jag skrev här nu känner jag. Men träningen bara flyter på och jag reflekterar inte så mycket över det. Nåväl, idag maxade jag iaf min kapacitet på löpbandet efter att ha tränat styrka. Jag kommer ihåg när jag började på bandet, då blev det oftast gång några minuter, springa några minuter, gå lite till, springa lite till, men idag sprang jag fan på i 40 min med bara ett avbrott på någon minut. Verkligen jättekul när man ser framsteg.

Det som är så bra med träning är, att man helst inte vill vara "mätt" när man går dit. Alltså att man är sådär onödigt full i magen. Därför äter man (om man har den idén) lagom vid lunch. Annars sänks ju kapaciteten lite. Så det är så fina samband där. Äta lagom, träna lagom. Skönt!

Jag ska träna så mycket som det bara går innan jag börjar sommarvikariera, ska även hålla uppe denna starka motivation och försöka träna även fast jag kommer jobba sen. När man jobbar har man förhoppningsvis regelbundna matrutiner med sin brukare, skönt det (mellanmål, mat, mellanmål osv). Sen kanske man är ledig nån dag, perfekt för långa promenader eller kanske avslappnad styrketräning på gymmet. Hoppas dom kommer ha relativt bra öppettider åtminstone.

Häpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: