Power to the people

De pratar om storhetstider, vansinnesdåd och frisläppthet
men det förblir bara prat
bland män,
deras inbördes beundran!

de skulle bara veta!

Jag har sovit på marken i ett industriområde,
liftat i sombrero med en lastbil ut i stekhet öken
kört bil utan körkort med två fulla mexikaner och en dryg amerikan där bak

Avverkat män, mätt deras kukar och älskat flera samtidigt

jag har vandrat med tung packning ut i Sveriges djupa skogar,
diskat disk i sjövatten och hämtat vatten ur brunnen
stått på fjället och sett ut över kalhyggen,
fått stearin över ryggen

Jag har levt på bröd och frukt, suttit på gatan och spelat gitarr
sovit på en strand i tre veckor
och simmat genom rymden och små självlysande plankton

åkt buss genom okända städer där dom talar okända språk
sovit hos en främmande man som gav mig mat och hasch
berättade om sin tid som sjöman

Och där sitter de där hemma
och bara pratar
Jag fnyser åt dom, känner ingen respekt
så varför ska jag respektera
beundra

Min galentid är inte över än,
jag måste bara sadla om.
I lugn och ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0