Lördag, 12 juni 2010

Hur hamnade jag i myggsjön i en stuga med sex karlar i sextioårsåldern plus Col Krueger och en dunk med vin?

Jo, såhär var det. Runt 22 gick jag ned till sportbaren där Tomas och Col satt. Då var jag hyfsat nykter (drack bara något glas hos Denice). Col bjöd på ett glas, sen gick vi hem till ringen för att hämta min gitarr. För vi skulle minsann ut på femtioårsfest ute i bushen. Jag och Col. Tomas skulle sova.

Hur skulle vi komma dit? Jo vi skulle åka taxi. Kunde väl inte bli så dyrt eller? Låg ju inte så långt bort. Hepp :) Okej. Han ringde taxi och vi begav oss. Men vem fan visste vart vi skulle svänga av?
3 mil utanför Borlänge insåg alla tre att vi var helt fel ute. Åkte tillbaks, och hittade rätt avfart. In på skogsvägar och snurrade som fan. Backade i kvällsdimman på en grusväg som var lika bred som bilen. När taxametern stod på 840 kr stängde chauffören av, sen åkte vi 20 minuter till ungefär. Jag kan säga att jag nyktrade till under den där bilresan.

Efter mycket om och men kom vi fram. Och priset för den resan blevo 840 riksdaler. För att ta sig 1,5 mil utanför Borlänge. Tur och retur 1500 kronor. Duktigt jobbat av mig att lyckas hänga med på en sån dyr resa!

Festen i sig var gubbig men intressant. Med vinet kommer talets förmåga för min del! Det var rena rama himlen för en feminist att komma och inspektera läget. Jag möttes av A4papper med barbröstade kvinnor uppsatta lite överallt, som sig bör kanske, på en herrfest. Gubbarna var jäkligt packade, jag kom dit för att spela som en födelsedagspresent, men födelsedagsbarnet lyssnade på två låtar sen gick han in i ett annat rum och hög musik började strömma ur monsterhögtalarna. En riktigt saftig diss :D. Sen tog en av karlarna över gitarren och sa "såhär ska du göra", spelade sitt blues, och erbjöd mig att en av hans låtar. Han erbjöd mig också att spela med honom för att nå framgång. Slutligen var det en hel del saker jag behövde göra annorlunda för att "komma någonstans" - ^^

Sen satt det en till man där som jag tydligen var släkt med via min mormor. Honom satt jag och diskuterade engångsligg med. "Vad tycker DU DÅ, DU SOM ÄR SLÄKT MED MIG". Han satt mest och flinade, och då menar jag FLINADE.
Överlag en helt jävla galen kväll. Sov i Skräddarbacken och åt chicken wings mitt i natten med Col och hans hundar.

Denices studentfest var jättemysig! Hennes morbror hade lagat mat (jobbar i dalasalen i Falun) och det var hennes studentpresent. Massa gott som lax, glazed kyckling, fetaostsallad, olika salamisorter, smörgåstårta, potatissallad, frukt osv osv, och sen en vit chokladpannacotta med jordgubbar till efterrätt.. :) Längesen jag åt så gott! Fick åka med Felicia dit, och på vägen bevittnade vi en sladd som ledde till en krock :S  var läskigt att se en bil fara över vägen i motsatt körriktning och panga in i en annan! Usch. :/

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback