Skam den som ger sig

Först och främst måste jag berätta (jag gör texten centrerad händelsen i ära):
beslutet om "tilläggsavgiften" s.k. gestapobötern på spårvagnen är UPPHÄVD! Jag måste vara en jävel på att både vinkla och skriva för jag kommer inte behöva betala den. HA HA! 1200 spänn klirr!

Så idag gjorde jag en liten ceremoni tillsammans med Simon och eldade upp bötern :D



Tack Gud, Amen!



Gårdagens lektion var riktigt intressant! En socialantropolog kom och höll föreläsning. Oj vad jag skulle utbilda mig till det om jag visste att det fanns jobb! :)

Fick lov att gå tidigare för att hinna till yogan. Så fort jag kom in dit (stället heter Amhoj akupunktur (haha), så kände jag bara AUUUM. Helt rätt och helt underbart. Tyvärr var nivån inte så hög, vilket jag hoppas det blir ändring på till nästa gång. Jag vill svettas mer! Så jäkla skönt i alla fall, att jag ska få yoga varje tisdag ända fram till jul :)

Efter yogan fick jag låna dusch hos Denice. Var också meningen att jag skulle sova där, men jag gick till Tomas för att hämta en räkning som hamnat hos honom.

Trodde det skulle bli en snabbt överstökad företeelse men ack vad jag bedrog mig, båda tyckte ju det kändes skönt och roligt att ses :). Han hade lånat en film som vi kollade på, "Brothers", vilket var en bra men ganska förutsägbar film.

Känns skönt att veta att han fortfarande tycker om mig och vill umgås med mig. Den som har varit med om att göra slut eller separera vet att det inte är lätt, men det är bra mycket enklare när det är gemensamma beslut och att det får ta tid.

Jag sov där och gick imorse. Fick kaffe och frukost hos sötan Denice, var en slapp och skön morgon :) Nu är jag tillbaks i Smedjebacken och ska vända in och ut på varenda hjärncell för att försöka skriva ett reflektionsprotokoll från gårdagens lektion.

Imorgon ska jag och Saga på shoppingtur i Borlänge, gissa om det ska bli nice att bränna stålar, vilket jag aldrig annars gör :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Denice

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback