Det går

Ja. Det går faktiskt. Grejen är att det är individuellt hur det kommer gå till, eftersom det handlar om tankens kraft. Och alla tänker vi ju olika tankar. Men man kan tänka i samma riktning.
- Starkare. - Bättre. - Mer viljestark.
- Jag håller mina mål
. - Det går.

Tänk på hur mycket dina tankar påverkar din kropp, dina relationer, dina val, allt! Allt är psyke. Allt kan vändas till något gott. Bara du vill. Du måste vilja det, mer än något annat. För att du tror på dig själv. Och för att du älskar dig själv.

Och trivs du med att ha lite kärlekshandtag är det ju redan lugnt. Den här bloggen är inte till för att skapa ett begär, utan för att ge inspiration till dom som vill komma i form. Alla har olika mål. Vilket är ditt?

 

Våra kroppar är gjorda för lite ansträngning. Inte för att sitta vid facebook hela dagarna, ta bilen till färdigpackad mat eller åka hiss. Rör på dig. Känn musklerna jobba. Att du lever. Man sover så mycket bättre, tänker klarare, stressar mindre.

Nåväl. Igår åt jag en halv pizza med kebab, strips, sallad och sås. Fick ganska ont i magen efteråt men det var värt det, pizza är ju nåt man förhoppningsvis inte äter varje dag. Så jag började dagen idag med en liten morgonpromenad på 20 minuter och åt sedan en fin fast.. dyr.. frukost. Sill, ägg, kaviar, turkisk yoghurt, gurka och grön paprika. Till lunch blev det en omelett och på kvällen dippade jag lite gurkstavar i turkisk yoghurt/keso, samt åt en knäckemacka med smör och ost.

Jag har ju den turen att kunna äta gott eftersom min pojke handlar maten, men framöver tänkte jag försöka lägga ut lite spar-recept på billig men god mat, mellanmål eller andra saker.
Imorgon satsar jag på ett gympass, 7.30. Bara för att disciplinen har sackat efter, och för att visa mig själv att jag kan, för att jag behöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: