Långfredag

Påsk är definitivt en högtid när man äter god mat. Gör det! Käka sill, lax, räkor eller ägg, avocado och sallad, andra grönsaker, det blir man mätt och glad på. Det behöver inte vara så att man lägger på sig en massa vikt om man, som skrivet innan, lägger upp en lagom fin liten mängd på tallriken och tillåter sig känna sig mätt och glad efteråt.

Imorse gick jag och mamma ut på en snabb morgonpromenad, en av mina favoritaktiviteter när jag har tid och orken. Klockan 7 begav vi oss ut och kom hem en timme senare, helt lagom. Var hungrig när jag kom hem så jag kokade ägg och tog lite salamiskivor och drack en kopp kaffe efteråt, det blev jag mätt på.

Ett förbränningstips är att inte dricka kaffet _till_ maten utan efteråt.

Till lunch åt jag riktig husmanskost - kåldolmar! Så blir det när man är ihop med en riktig lantis. Till det åt jag lite inlagt grönsakskross, pickles, som innehåller rikligt med vinäger. Syrliga saker sätter också fart på förbränningen (sänker GI). Tog även creme fraiche och saltgurka. Jag tycker det är tråkigt att undvika potatis helt, så jag tog någon liten klyfta till, men mest för smakens skull, inte för att äta mig mätt på det :).

Jag har inte möjlighet att träna under påskhelgen så jag tror jag satsar på morgonpromenader. Vad gör du, slappar du helt eller har du något knep?

Kommentarer
Postat av: Hasse

JAG PACKAR! lyfta, flytta, springa. Inte den mest originella träning kanske, men man får väl ta vad man har att tillgå ;) Nä skämtåsido, nästa vecka - då jäklar!

2010-04-03 @ 17:45:52
URL: http://emeliestefansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: