Protein

Förut trodde jag att jag inte hade "gener" för att kunna träna mig till en tränad kropp. Men jag hade visst "gener" att ha lite övervikt..det var så fel! Jag bara trodde inte på mig själv, att det skulle kunna gå, samt visste inte hur jag skulle äta. Nu har jag börjat fatta. Vet långt ifrån allt, men jag har börjat fatta ungefär hur kroppen funkar med kolhydrater, proteiner och fett.

När jag satsar på ett helt gympass med både styrketräning och kondition, så brukar jag ta med mig ett äpple till gymmet. Käkar det, värmer upp några minuter på valfri konditionsmaskin (fast helst är det bra att gå en promenad till gymmet istället för att ta bilen), sen går jag på styrketräningen. Just nu tränar jag bara överkroppen i styrka, eftersom det är där det fattas. Benen får sig en omgång under konditionsträningen.

Efter träningen brukar jag få i mig lite protein så snart det är möjligt. Jag har ett pulver som heter 90% protein, som innehåller sojaprotein och minimalt med kolhydrater. Det kan vara bra för den som inte satsar på att gå ned i vikt att äta lite kolhydrater efteråt också, om man tränat hårt. Men protein är iaf viktigt, annars börjar din kropp bryta ned dina muskler efter träningen, istället för att bygga upp dom. Och protein är inte ett kaloritätt livsmedel, snarare kan du äta ganska lite och bli mätt ganska snabbt.

Ikväll ska jag käka lite chilichoklad.. finns det någon bättre kombination av livsmedel? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: