Onsdag

Mycket utgifter nu.. idag fick jag en räkning på 250:- för jourbesöket på akuten. Men jag försöker vara vuxen och inte tänka på det. Pengar kommer väl och går. Och när pengarna är slut får man tänka över om det var väl värda investerade pengar.

Just nu sitter jag med grammatiken och fonetiken. Det värsta man kan göra är att inte ens titta på uppgifterna, haha. Så det försöker jag undvika att inte göra. Det är faktiskt kul när man engagerar sig :)

Målet är att klara studierna i höst. Isåfall har jag till jul klarat, hittills i mitt högskoleliv:

* 15 poäng genusvetenskap
* 15 poäng spansk grammatik och fonetik
* 7,5 poäng Livsåskådningar
* 7,5 poäng Internationella relationer

En salig blandning som inte leder till annat än att jag känner mig berikad som person!

Till våren blir det antingen Processteknik 100% kombinerat med 15 poäng spansk litteratur/spansk kultur eller 100% Socialantropologi med dito.

Klarade mig igenom sjukan utan spy, tycker jag var duktigt jobbat! Vet att Matilda brukar vara duktig på att inte spy eftersom hon hatar spyor, så jag tänkte på henne. ^^

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hahaha, vad bra att det funkar!

Postat av: Sara

Ja, eller hur! :D Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback