Saras mat- och träningsblogg

På morgonen är det bra att äta något fiberrikt som till exempel frukt eller så, för att magen under resten av dagen ska kunna binda vätska - man undviker förstoppning (som gör att alla gifter fastnar i kroppen överdrivet lätt..föreställ dig själv). Så, när jag inte äter omelett så brukar jag äta fil med frukt. Det gjorde jag imorse!

En skål fil på någon deciliter med antingen frukt som kiwi, äpple eller lite musli är bra. Fast se upp med sötad musli.. till detta åt jag ett hårdkokt ägg. En bra frukost med protein, fett och lite kolhydrater. Man blir mätt!

Till lunch åt jag mammas baconröra som är otroligt god! Creme fraiche, grädde, lök och paprika innehåller den. Undvek spagettin för den höjer bara insulinnivån (som reglerar hur sugen på sötsaker du är/blir). Jag blev bra mätt och stod mig ända fram till kvällen. Borde egentligen ha ätit nåt vid 16-tiden för att hålla magen igång.

På kvällen åt vi ugnsstekt falukorv med ost, senap och ugnsstekt lök/äpple. Korv är inte det bästa köttet, jag vet.. Men av någon anledning gillar jag korvsmaken.. Det är lugnt, ni får äcklas om ni vill. Mmm... det fattades sallad till den här måltiden.

På kvällen tränade jag konditionsträning. Började med att värma upp på crosstrainern några minuter. Sprang sedan 10, tränade på crossrampen (för rumpan) 10 minuter (fan den är sjukt dryg, men jag älskar den), crosstrainern 10 minuter och avslutade med en powerwalk på ca 20 minuter. Lite stafettträning som jag gillar, man blir liksom inte lika stressad eller uttråkad. :)

Imorgon blir det ännu en dag med konditionsträning. Jag tränar ca 30-40 minuter om dagen om det inte kommer något ivägen, försöker träna styrka 2-3 dagar i veckan, resten blir det kondition.

Skriv och berätta själv om du tränat något idag, igår eller ska träna! Det är peppande och roligt att höra om andra som gör något. :)

Kommentarer
Postat av: Hasse

Motivationen just nu är låg som tusan, så då är det bra att man har en rutin man kört många gånger så det "bara går av sig självt" så kan man variera och experimentera när man är mer taggad. Så just nu blir det 5-10km löpband i lite intervaller, powerwalk - lätt jogging (snitthastighet på ca 7km/h) sen gör jag som du och lägger fokus på armar och mage! Dock märkte jag igår att jag fått jävligt biffiga lårmuskler, ofrivilligt, haha :) kram

2010-03-31 @ 06:35:41
URL: http://emeliestefansson.blogspot.com/
Postat av: Sara

Låter bra det, bara åka dit och göra. Jaaa jag vet, så fort man börjar ägna sig åt lite jogging kommer snygga ben på köpet.. men det säger man ju inte nej till :D. Synd att inte överkroppen hänger med, här i alla fall, hahaha :D Puss.

2010-03-31 @ 09:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: