Tue: Dec. 22, 2009

Klockren dag på jobbet. Inledde lite före på bussresan med att ha ett skönt samtal med en dam 86+. Vi pratade om hennes brevvän som var 11 bast, om hennes fasta som hon har lite då och då, om kropp, själ och uppesittarkvällen imorgon. Tänk vilken julefrid! Kom på mig själv med att gå därifrån lite gladare.

Skoförsäljningen flöt på bra, trodde det skulle vara mer folk, men endast ett fåtal gånger var det så mycket samtidigt att jag blev snurrig i huvudet. Köpte även ett par UNDERBARA vinterskor i märket Rieker (eftersom mina fina svarta kängor gick sönder). Snacka om att jag är kär, darrar nästan när jag tar på dom, hihi! Så fina!

Tänkte prata lite om året 2009.. det är ju slut om lite mer än en vecka. Har gått så himla fort, det är väl ett tecken på att det varit bra. När jag tänker på 2007 och 2008 är det enda jag känner.. tomhet, frustration och förvirring. Konstiga beslut. 2009 är bra. Börjar förstå bättre vem jag är nu, vad jag lever för.

Bland annat dig.. när jag tänker din kropp dina ögon i mina tankar känns det som en varm filt lägger sig över mig. Fast inuti.. :) jag funderar ibland på beslutet jag tog, vi. Jag känner aldrig det här skulle jag aldrig gjort. Det känns bara som vi skrider framåt och speciellt vintern, glider, lyser upp mörkret, som varmt gatljus på kall snö, juleljus.

Tänk att jag fick den välsignelsen, att bli så varmt förälskad, att hitta dig, att höra dig säga jag älskar dig, jag är kär i dig, du är min finaste vän. Och att höra dig säga ingenting, bejaka tystnaden med mig, det är så vackert så jag blir tårögd. Och inte skulle jag vilja leva för något annat än det här, annars skulle vi lämna varandra. Men det finns inga utvägar när det är så hopplöst vackert alltihop..

Jag kallades den där 'kulturbruden' som du hittat, kul uttryck. Spelade in låtar och började komma igång med musiken, det är också mitt 2009, spelningar. Ähh nu tappade jag bort mig i dig som vanligt, skit i 2009, det har varit ett underbart år och det ska 2010 också bli..

Kärlek i snöyran :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hasse

KärleksHassen där!

Du smittar av dig! Fabolous!

Pusss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback