Tisdag, 17 augusti 2010

Min blogg! IT'S ALIVE! Förhoppningsvis med lite inspiration till hösten.

Jag har tagit upp kontakten igen med en skitfin gammal vän som jag lärde känna för sex år sedan. Föreställ er en människa som blir din vän under den känsligaste perioden i livet - fjortonårsåldern. Ni delar varandras djupaste tragedier (haha), har några års kontakt, blir osams, tar upp kontakten igen när båda mognat. Det har gått år. Och man har mycket att ta igen. En vän som man verkligen kan prata om allt med. Som lyssnar. Bianca heter hon, fint namn :)

Några tusen har gått åt de senaste veckorna. Vet precis vad jag har köpt. En Yamaha FX370C, skolkläder till mina finaste brorsor, en del kläder, sprit och snus. For iväg på en jättefin Ålandsresa med mamma & mina systrar som jag kommer leva på ett tag. Nu har jag en hel månadslön och en halv till som väntar på mig och jag ska göra mitt bästa för att verkligen förvalta dom på bästa sätt.

Om ni vill veta vad jag ska göra i höst så fråga er själva, för jag har inget svar. Har känt mig väldigt pressad över vad jag ska svara för jag har verkligen ingen aning. Mådde ganska taskigt i våras och trängde undan det genom att träna sönder mig. Det kommer jag nog inte fortsätta med. Gymkortet går ut i september. Jag tror att jag ska Yoga, ja. Jag ska gå kvällspromenader med Denice och prata massa i telefon med Bianca. Har eventuellt lite på gång vad gäller läsande men det är inget bestämt så jag säger ingenting. Det är ingenting jag vill prata om. Jag vill må bra. :)

Emily Lacy går runt i datorhögtalarna, "No matter which road I go down, I will keep on standing". I början kändes hon lite otydlig, fattade mig inte på hennes musik, men ju mer jag lyssnar desto mer gillar jag det. Lite smått ylande skrovlig röst, banjogitarr och sköna, enkla texter.
Har en film på nedladdning, "Volver" av Pedro Almodóvar för jag kände det skulle vara skitskönt att lyssna på lite spanska.

För övrigt tror jag att livet kommer gå åt rätt håll nu. Astrid skrev "MEN HALLÅ, fattar du inte att JAG HÅLLER DIG I HANDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"


Imorgon ska T & Ingemar gå och se Brage - Hammarby, jag tror det bjuds på nåt gottluktande efteråt som jag, Shirin och Max ska koka ihop under tiden.
torsdag ska jag efter all denna tid träffa Monica, som jag inte träffat på över ett år, vi som sågs varje dag i gymnasiet. På kvällen ska jag & Denice gå en kvällspromenad, vi inleder en rutin kan vi säga :)
Och på Fredag ska jag gå och lyssna på Lars Ohly på P&L-cafét kl 15.30, den som vill hänga med är ordentligt välkommen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback