Tisdag, 31 augusti 2010

För att överleva tiden här är min strategi följande.. boka in så mycket saker som det går att göra på vardagarna, snusa mycket och tvinga mig själv till gymmet när modet och hoppet sjunker.

Idag vaknade jag med absolut ingen motivation inför att ta mig igenom den här dagen men någonting sa åt mig kom igen, kom igen. Så jag gick och sprang på gymmet. Det är lösningen. Slipper tänka på hur fast jag känner mig, hur de flesta springer om mig och jag blir kvar, handfallen och utan lust. Hur jag avskyr när folk frågar vad jag gör, vad jag har för planer och hur jag mår.
Det är en temporär lösning som man tar till om och om igen, som man måste tvinga sig att göra. Träna uthållighet, både fysisk och psykisk. Jag tvingar mig själv att tänka på framtiden och tvingar fram lite hopp. Försöker damma av vad jag är "bra på", vad som väcker lusten till liv.
September, Oktober, November. Sen vet jag förhoppningsvis, hur det blir i januari.
Kom igen.

Forma framtidsplan, bli målmedveten och vara vardagsaktiv under tiden.
Det är bara göra som gäller.

Jag är inte rädd för att bestämma mig.
Det är något man måste göra.
Antingen satsar man!
Eller så gör man ingenting.
Nu satsar jag på det här.
Jag är beredd att betala vad det kostar.

En sak är jag stolt över.
Jag har inte tagit emot en enda A-kassepeng. Jag har tagit studiebidrag men jag har också studerat.
Jag vägrar att låna pengar av någon.
En dag kanske jag gör det om jag ska satsa på något.
Då lånar jag av staten. Som alla andra.

Idag har jag på schemat att träffa Kristoffer, träffa Saga och låna en bok av Peter Singer som handlar om våra etiska val. Imorgon ska jag och Tomas städa och jag kanske går till gymmet, på torsdag ska jag träffa Matilda, på lördag ska jag åka till Västerås. Och nästa tisdag börjar min kurs.

Jag ber mig själv om lite rutin.
Jag ger mig själv lite rutin.
Nu ska det gå.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback