Sat: Feb. 20, 2010

Igår åkte jag, Reni och Ania in till Guadalajara centrum. Glömde minneskortet till kameran i datorn, som vanligt, dumbom. Det var jättefint! Stort, man skulle kunna gå runt i timmar och bara titta på folk. Fanns dessutom ett megastort torg med en byggnad som inrymde miljarder olika piratkopierade saker, allt ifrån skor till kläder till datagrejer. Jag köpte ingenting, men det kan tänkas att jag sticker dit innan jag åker hem till Svea igen!

Sen bjöd Reni på kvällsmaten - taquitos såklart, vid hans favorittacoställe på gatan. Tog fyra stycken, två al pastor, en bistek, och en chorizo. Mmm, chorizon smakade ljuvligt!  Efter att vi käkat drog vi hem till Reni som bor hos sin morbror, som tydligen är en _mycket_ rik man, för Reni bor där gratis i hans enormt stora takvåning med utsikt över hela Guadalajara. Vi lyssnade på lite mexikansk/svensk musik på datorn, jag drack en corona och käkade Jalapeño-chips.

Ja, haha, det blir ju inte mycket av träning här, mer än långa promenader då och då. Men det får gå :) kroppen gnäller väl lite när man går i trappor och sådär, men jag får använda musklerna hemma i Sverige sen igen, nu tänker jag bara njuta i fem veckor till. :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback