Fri: Jan. 15, 2010

Okej, vet inte hur jag ska sortera allt. Det enda jag vet säkert är att Mexicoresan är inte det sista jag gör med P&L, däremot det inledande. Ska blogga under tiden i Mexico, då kommer det gå upp direkt på deras hemsida kontinuerligt. Crew skickar även med mig merchandise i form av tshirts, pins och annat som kommer gå till barnen. När jag kommer hem blir det en intervju.. och jag blir med i deras nästa årsbok. Nästa vecka ringer tidningen antagligen och det blir en föris på resan.

I sommar kommer jag antagligen hålla föreläsning under festivalen om min resa, ska ringa föreningskvinnan och boka in ett möte med henne och Jesper..

P&L Foundation är i startskottet och kommer snart blomma ut - jag är deras första ambassadör! Bistånd, välgörenhet, och sprida fredåkärleks-budskapet står i fokus. Jag vet inte vad detta kan leda till men jag vet att jag gillar Jesper och Henrik skarpt. Och de gillar mig.

Jag sa det känns så bra att vara bland människor som bryr sig om andra människor. Och alla instämde, en och en, begrundade. Om jag skulle bli inbjuden att engagera mig i P&L Foundation skulle jag inte tacka nej för en sekund. Shit det är så mycket som virvlar runt i mitt huvud, sin fin, utan slut.

Resan, Cassadaga på cafét, fin tröja, kultur, fred och kärlek, barn, ordflöde, frihet, mänskliga rättigheter, tid, rum, struktur.

Vi började prata om Håkan Hellström och det slutade med att Jesper frågade mig om jag ville intervjua honom angående hans uttalande om att rädda världen.
Det var så mycket som sades på det där mötet att jag inte ens förstår vad jag hamnat i, men jag vet att jag har kvalifikationer nog att bli en del av det. Allt är så oformligt än så länge och det stör mig inte ens, det som komma skall, kommer.

Och Jesper ville ha min demo. Själva chefen, grundaren av allt! Kanske har den ungdomliga extasen runnit av mig lite, det är snarare nån sorts frid jag känner, över att jag nu kommer engagera mig i samhället igen, göra. Äntligen..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback