Sat: Jan. 9, 2010

Var så himla sugen på varm mat ikväll men ingenting vi hade hemma lockade. Men faktiskt så hade vi nästan bara skräp. Falukorv, färdigpyttipanna, färdiga hamburgare.. Tomas erbjöd sig att åka och handla skräpmat och det kändes ju bara äckligt det med.

Slutade med en hemmagjord pytt på hamburgerkött, den lilla potatis vi hade kvar, haricot verts, purjolök och stekt ägg. Måste skärpa till mig med matkreativiteten nu. Frukostarna kommer fortsätta vara mumsiga men jag blir lite trött på att äta bara sallader till lunch. Eller kanske måste jag köpa annan sorts sallad bara :)

Tänkte få med mig färska champinjoner, paprika, kronärtskocka och selleri nästa gång jag handlar. Då blir det nog roligare att äta igen. Gröna linser ska jag köpa, och aioli. Turkisk yoghurt ska med hem. Groddar och kalamataoliver.

Ikväll ska vi bowla med Rickard W, hans syster Elin och hennes kille Fredrik. Blir nog kul. Imorgon hade jag tänkt gå på Body balance, men Maserhallens ventilationssystem har faktiskt frusit sönder, så jag får väl simma eller nåt.. aja, inte hänga läpp nu :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback