Wed: Mars 10, 2010

Började dagen med en redig äggröra på två ägg och ost. Mmm. Nu är det ungefär ett år sedan jag käkade LCHF-kost och jag är lite sugen på att runda av dessa två veckor med det (färsk ananas kommer jag inte överge dock). Kom på att jag inte har ätit speciellt mycket bröd här (man äter oftast tortillas) vore skönt att få med mig den vanan hem till Svea igen. Vanligtvis ser våra morgnar ut såhär:

08.30 - Jag går upp efter att ha legat och dragit mig ca en kvart. Tomas ligger kvar och sover, slöhög.
09.00 - Jag har kokat ägg, tagit fram bröd, juice, mjölk, eventuellt grönsaker. Säger åt Tomas att frukosten står framme.
09.15 - Säger åt Tomas en gång till att om han vill får han masa upp sin röv eftersom jag varit snäll och gjort frukost och att den är klar.
09.30 - Tomas är uppe och vi äter frukost. En stund senare har jag matkoma pga brödet. Kaffe på det ^^

Ja, det får helt enkelt bli mer fil, yoghurt, cool müsli och ägg när jag kommer hem igen. Var ett tag sen jag brydde mig om kosten, nu kanske det får bli dags igen! :) Det var så kul när jag och mamma höll på förra vintern/våren.

Måste bara komma på ett asbra mellanmål till idag, det är praktiskt taget omöjligt att hitta en osötad yoghurt här i affärerna.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback