Fri: Maj 7, 2010

 

 

I sommar ska jag plocka jättemycket blåbär. Med tanke på hur dyrt det är i affärerna under vinterhalvåret kan det vara skönt att bara slänga fram en burk ur frysen och koka ned i fibergröten med lite linfrön, psylliumfrön och solroskärnor tex. Tycker man att det blir för surt kan man kanske söta med lite stevia eller annan torkad frukt. Tummen upp för skogens goda! Får jag möjlighet blir det även mycket hallon. Förra sommaren var jag för lat och det ångrar man faktiskt när hösten smyger sig på. :)

Imorse fick jag kramp i magen efter att jag ätit frukost - helvete ... Jag trodde verkligen att det hade gått över. Och vad åt jag? Fil, torkad frukt, och müsli. Har gått bra när jag inte haft för mycket torkad frukt i (sockret). Krångelmage!!

 

Gårdagens kvällsmys - äpple, jordgubb, mörk choklad, lite vit choklad och lite fil över alltihop. Gott! :)

 

Vin ikväll? Återstår att se. Tomas ska spela match i alla fall :( och imorgon jobbar han.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla

Något som är awesome att ha på supergröt (i mitt fall havregryn, rågflingor, linfrön, solrosfrön och grahamsgryn) är äppelmos. Ett tips är att satsa på de billigaste märkena typ x-tra eller något sådant. Dessa har oftast högre % äpplen. X-tras har till exempel 92% jämfört med andra dyrare som låg på runt 80% (=mindre socker = godare/bättre). Bäst är givetvis eget mos.

Postat av: Sara

Yes, gillar man äpplen så är det såklart ett supertips :) lingonsylt är också att föredra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback