Lördag 22 maj, 2010

Jag läste en ledarkrönika om Mona Sahlin, som bland annat Malin Wollin tyckte var gubbig (de klagade på hennes klädsel). Det ordet följde med mig när jag sprang ner i garaget för att ta bilen till hemmakväll för att hyra film. Gubbig.
Precis när jag ska öppna garageporten med min tagg så öppnas den och en bil åker in, jag ser att det är ännu en bakom som ska åka in så jag väntar i uppgången. Andra bilen öppnar porten men åker inte. Den står där. Jaha tänker jag? Sen åker den in. Men stannar.
Bredvid mig med nedvevad ruta.
Och såklart, en jävla gubbe i bilen.

"Väntar du på någon eller?"
"Ja jag tänkte att ni skulle åka in först så jag kunde öppna och åka ut sen."
"Jag blinkade ju till dig för att du skulle åka ut."

Och så glor vi på varann. Och jag är så jävla trött.
"Jaha." säger jag och glor.
Då åker han fram till den lilla burken man trycker taggen mot, går ut ur bilen och öppnar porten åt mig.
"Sådär då." häver han överlägset ur sig.

TACK DU!! säger jag och gasar ut därifrån.

Fy fan för dessa gubbar. Kastreras borde dom med sina ledsamma jävla attityder.
Och nej, jag tänker inte skratta lite kvinnligt åt det och säga "men sådär är ju karlar". Dom kan stoppa upp sina jävla handbromsar till g-punkten och sluta mucka.

Nu ska jag se på film.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback