Tue: Maj 11, 2010

Just idag är en sån där dag med kroppslig ångest som är oförklarlig. Hjärnan undrar förvirrat varför det gör ont i magen och oro pumpas ut i kroppen, men kan inte förklara för mig. Och så får det väl vara. Man vill gärna hitta orsaker till det mesta men jag kan ärligt säga att jag vet inte varför det blir så.
Det är inte så att jag går runt olycklig emotionellt, för i huvudet är jag ju okej. Men jag kan vakna ibland och känna att jag har ont ändå. Finns ingen anledning i världen; solen skiner, jag tränade igår, har möte med P&L imorgon, sommarjobb på G, spelar i band etc.. så därför känner jag inte att det är något jag valt själv heller.

Det är väl lite därför jag gillar löpning eftersom det är så bra mot ångest. Utsöndrar lugnande hormoner i kroppen som eliminerar oron osv. Istället för att ta piller kan kroppen själv ordna det genom träning och meditation.
I början/förut drog jag mig undan för jag tänkte att det var skamligt och fult att vara orolig, ha ångest, och så vidare. Då ville jag inte träffa folk. Men jag har inte valt det själv. Varför ska jag då straffas?

Så ja, här ser ni en tjej med hyfsat gott självförtroende men med en del nervösa besvär som kommer ibland när hon är själv, ibland när hon är bland folk. Nån som har något tips för att bota tillfällig ångest?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hans

Löpning är fan grejen. Promenader och jag kommer inte riktigt övrens dessa dagar, men att köra en riktigt lång löprunda, i lugnt tempo, inte fokusera på sträckan utan bara på tempot - det är rena meditationen för mig. Så jomen, har egentligen inte några andra tips, men håller med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback