Tue: Maj 4, 2010

Jag har nu LYCKATS med hela två av två jäst-degar..! Fan vad stolt jag är! Baka på färsk jäst är skiten, ska aldrig mer använad torrjäst (okej, när det krisar). Först gjorde jag en bulldeg som jäste kanonfint och blåstes upp till stora fina kanelbullar i ugnen, sedan gav jag mig på att göra morotsbröd också vilket blev det bästa jag nånsin gjort. Så nu har vi frysen full med gott söte- och vanligt bröd! Tomas borde fan börja betala mig för det här.

Käkade en bulle och efter att brödet blivit klart gick jag ut och sprang medans det fick svalna. Var skönt att springa runt älven, trots att det blåste lite kallt, en perfekt runda.
Jag har börjat äta lite bröd igen nu när jag inte bryr mig lika mycket om vikten och det är skönt. Äta lagom är kanske svårt men bäst :)

Ska väl snart sätta mig och kolla på Debatt i brist på annat. Imorgon kväll ska jag iaf till P&L-cafét för att lyssna på Anders när han spelar, kanonkul.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Hans

Skönt att du kommit över Jäst-komplexet ;) ska köra färsk jäst jag med från o med nu! Ursäkta mitt sega sms-svar igår, hörs snart :) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback