'Til my 21:st birthday

Jag hoppas att jag till min 21årsdag (!) har hittat på lägenheten jag behöver, inrett den fint, kommit igång, och börjat plugga processteknik. Ingo berättade lite igår om vad man gör i de olika ämnena, han trodde inte jag skulle ha problem med att klara av utbildningen, hoppas på det jag med.

Hoppas att jag får jobba mer fram till jul, tjäna ihop lite mer pengar. Nu är det ungefär 2,5 veckor kvar tills jag kan ringa CSN och säga HÖRRNI, ge mig pengar nu, jag har varit duktig och klarat kurserna. Tills dess är det två böcker, ytterligare två reflektionsprotokoll och ett grammatikprov jag ska skriva. Känns ganska hanterbart.

I november börjar Internationella relationer-kursen, den kommer bli tung känns det som, men verkar spännande. Boken vi ska läsa heter: "The globalization of world politics: an introduction to international relations" 622 sidor och den andra: "Cold war: An international history" 144 sidor.

Jag kommer fixa det!

Inatt vaknade jag 03.00 och var skitledsen. Jag drömde hemska mardrömmar. Hamnade mitt i en uppgörelse mellan nazister och deras motsatser, drömde att dom satte eld på mig på en äng, att Shirin blev skjuten i huvudet, drömde hemskt suggestiva drömmar om Tomas, att han var någon annan, att han slutat älska mig osv. Vaknade och grät som fan, orkar inte med såna här äckelmardrömmar. Bombade iväg säkert 5-6 sms till folk men ingen var vaken. Lyckades i alla fall somna sen.

Nu tar jag nya steg.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla

Åh det är samma kurs som jag hoppade över för att jag inte pallade mer. 3 kurser statsvetenskap med total hetsläsning och inmatning av kunskap och no-life var nog för att jag inte skulle palla.

Postat av: Shirin

Skjuten i huvet?! Schysst att jag fick dö snabbt iaf :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback