Torsdag 16 september

Blev en slö morgon med protokollskrivande och mycket surf. Bröt den dåliga trenden med att gå ut och springa. Efteråt kände man sig som en Gud ungefär, svetten rann igenom de dubbla jackorna och ingen kunde stoppa en.

Ikväll ska jag laga spenatsoppa och antagligen kommer Tomas komma hem efter en dag med tv-spelande och fotboll och vilja ha också. Så jag måste ju göra åt honom med för att inte få dåligt samvete. Härligt. Men tänk om han kunde laga mat åt mig nån gång ibland? Jag blir sur. Fast egentligen är det ju rätt lätt situation. Det är bara att sluta göra två portioner och bara laga till mig själv istället så blir det på hans villkor. Men det är ju fan så tråkigare.

Stort problem, visst är det. Egentligen är jag mest trött och det går ut över honom och framför allt tv-spelet. Känner mig rätt tensed inför valet också, så mycket känslor hos så många människor och allt suger jag i mig.
Så nu ska jag släppa kraven och ta det lugnt.

Ikväll är det först: Debatt mellan partiledarna kl 21:00 på Tv4.
Sen Debatt mellan bland andra Jimmie Åkesson och Nalin Pekgul, Gudrun Schyman och Birgitta Ohlsson, Rick Falkvinge och Johan Pehrsson på SVT kl 22:00.

Om ni är intresserade!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla

Här är det väldigt jämlikt gällande matlagningen. Oftast lagar vi tillsammans och om inte så lagar den som är hemma mat tills den anda kommer hem. Gällande diskningen så har J blivit världens bästa diskare sedan flytten. Innan var det typ alltid jag som diskade och nu är det tvärt om.

Postat av: Sara

Härligt att höra! Bra med lite dynamik och att det händer saker. Tomas är också bra på att diska, när det väl händer. Kan medge att jag ibland vill ha saker gjorda lite för på-en-gång, man behöver ju inte stressa heller..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback